Zoeken in deze blog

IJslollie's van bosbessen en witte chocolade




Typisch een combinatie die je niet zelf kunt bedenken (ik in ieder geval niet), ik zag dit staan als de smaak van de maand Augustus bij Grom, een fantastische ijszaak met vestigingen in een aantal plaatsen in Italie. Wij bezochten onlangs die in Turijn.

Ik maakte deze simpelweg door bosbessen in de blender te doen met wat suiker. Dan door een grove puntzeef. In de ijsmachine, en zodra er ijsvorming begint te komen fijngeraspte (of zoals ik deed, in de vijzel fijngestampte) witte chocolade toevoegen. Niet te veel laten bevriezen en in de ijslollie vormpjes doen.

Het kan natuurlijk ook gewoon in een bakje, maar ik gebruik recent vaak de ijslollie vormpjes. Ziet er niet alleen leuk uit, maar is ook een leuke hoeveelheid ijs, waar je je niet meteen helemaal dik aan eet. En ook een hoeveelheid die het gebruik van wat duurdere ingredienten rechtvaardigt.

Geen opmerkingen: