Zoeken in deze blog

Gelato Mela Cotogna




Onlangs kreeg ik een mailtje van Okke van www.kweepeer.nl met de vraag om aandacht te besteden aan kweeperen. Ik ben het met hem eens dat het interessante en lekkere vruchten zijn, maar ik kon niet veel echt Italiaanse toepassingen vinden. De kweepeer of mela cotogna wordt in Italie meestal gebruikt voor coniture of mostarda. Daarom besloot ik om zelf iets te verzinnen, namelijk kweeperenijs.

Was 2 kweeperen en snijd ze in stukken. Schillen is niet nodig. Doe ze met ruim water en 100 gram suiker in de pan, en laat koken tot de kweepeer zacht is. Haal het geheel door een grove groentenzeef, en voeg. 0,125 liter slagroom toe. Laat afkoelen, en draai er vervolgens in de ijsmachine ijs van.

Na bereiding toch maar eens Gelato Mela Cotogna in Google ingetypt. En warempel, een vermelding van een Siciliaanse ijszaak (Gelato Divini in Ragusa) die dit in het seizoen serveert.

1 opmerking:

Kweepeer.nl | Okke Amerongen zei

Dit lijkt me zeker een lekker recept. Jammer dat ik geen ijsmachine heb. Bedankt in ieder geval voor de vermelding van Kweepeer.nl!